لوگوی هدر بیزیرنت (1)

معرفی سیستم تبلیغات گوگل ادز

اشتراک گذاری مطالب با:

فهرست مطالب

معرفی سیستم تبلیغات گوگل ادز

تبلیغات و استفاده از رویکردهای نوین در این حوزه، یکی از مهم‌ترین شروط موفقیت و ماندگاری در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. موتور جستجوی گوگل، با بیش از 259 میلیون بازدیدکننده‌ و 4.8 میلیارد تعامل روزانه، به‌عنوان معروف‌ترین سامانه تبلیغاتی مجازی، می‌تواند بهترین انتخاب برای مالکین کسب‌وکارهایی باشد که در پی جذب مخاطب و افرایش درآمد خود هستند. باتوجه به این مهم، ما در این مقاله قصد داریم تا سیستم تبلیغات در گوگل ادز را معرفی کنیم.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز

گوگل، یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین موتورهای جستجوی جهان است که در آن می‌توانید دنیایی از سؤالات خود درباره شیر مرغ تا جان آدمیزاد را جستجو کرده و پاسخ آن‌ها را به‌روشنی بیابید. این موتور جستجوی هوشمند و معروف، با اتکا به ترافیک بالای بازدیدها و تعاملات کاربران خود، بستری پولی را تحت عنوان «گوگل ادز یا گوگل ادورز» برای تبلیغات و دیده‌شدن  هر چه بیشتر کسب‌وکارها و وبسایت‌‌ها فراهم کرده‌است.

در این روش تبلیغی، تبلیغات‌ کننده موظف است به ازاء هر بار کلیک یا  ایمپرشن کاربر روی تبلیغات یا کلمه کلیدی مد نظرش، مبلغی را پرداخت کند. در واقع به‌واسطه گوگل ادز تبلیغات شما در؛ جستجوگر گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و کلیه منابعی که با گوگل همکاری دارند به نمایش گذاشته می‌شود، البته معروف‌ترین شکل گوگل ادز، همان تبلیغات در موتور جستجوی گوگل است.

در تبلیغات گوگل ادز؛ انتخاب صحیح و هوشمندانه کلمات کلیدی که به بهترین شکل مخاطب مارکتینگ شما را هدف قرار دهند، تأثیری مستقیم در موفیقت‌تان خواهد داشت، چرا که، کاربران و مشتریان، کسب‌وکار شما را از طریق همین کلمات کلیدی که در گوگل جستجو کرده‌اند خواهند یافت.

.

هزینه تبلیغات گوگل ادز به چه صورت است؟

نرخ تبلیغات در گوگل ادز شناور بوده و طی فرآیندی پیچیده، به‌صورت مزایده‌ای محاسبه می‌شود، از این‌رو؛ عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی هربار کلیک کاربران نقش دارند. فاکتورهایی هم‌چون؛ کلمه کلیدی منتخب، امتیاز کیفی سایت، تعداد رقبا، منطقه جغرافیایی و ... در برآورد نهایی هزینه تبلیغات به ازاء هر کلیک گوگل ادز دخیل هستند، اما اولین و مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده این قیمت، همان کلمه کلیدی است. لازم به ذکر است که ثبت نام و ساخت اکانت در گوگل ادز به خودی خود هزینه‌ای در بر نخواهد داشت، در واقع شما، تنها هنگام شارژ اکانت و به ازاء هربار کلیک کاربر روی بنر تبلیغاتی‌‌تان، مبلغی را پرداخت خواهید کرد.

استفاده از تبلیغات گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

حقیقتا صحبت از تمام مزیت‌های تبلیغات گوگل ادز در قالب یک مقاله کوتاه امکان‌پذیر نیست، بنابراین، ما، تنها به معرفی بارزترین مزایای استفاده از این سرویس بزرگ تبلیغاتی در پیشبرد اهداف مارکتینگ شما بسنده خواهیم کرد.

هدف‌ گیری دقیق مخاطب خاص

گوگل ادز

یکی از قدرتمندترین قابلیت‌های گوگل، توانایی شناخت مخاطبان و نیاز آن‌ها بر مبنای عبارت‌هایی است که در این سرویس جهانی جستجو می‌کنند، بر همین اساس است که استفاده از گوگل ادز می‌تواند نوک پیکان نیت تبلیغاتی شما را مستقیم به قلب مخاطب هدف‌تان بزند! در واقع شما این امکان را دارید که از طریق تحلیل ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مانند؛ سن، جنسیت، وضعیت تاهل، درآمد، مکان جغرافیایی و ... به مخاطب هدفتان نزدیک‌تر شده و بر مبنای آن، کمپین تبلیغاتی خود را برای رسیدن به فروش بیشتر راه‌اندازی و مدیریت کنید.

افزایش فروش در کمترین زمان

استفاده از استراتژی درست تبلیغات، سبب می‌شود تا کسب‌وکار شما در صفحات اولیه جستجوی گوگل به نمایش درآمده و در نتیجه بیشتر دیده شوید، بنابراین گوگل ادز کمک می‌کند تا با افزایش کلیک روی هر لینک، در کمترین زمان به فروشی قابل توجه برسید.

امکان نتیجه گیری سریع‌تر نسبت به سئو سایت

گوگل ادز

دیده‌شدن یک کسب‌وکار و رسیدن به فروش بیشتر از طریق سئو سایت، فرآیندی پیچیده و زمان‌بر دارد، بنابراین شما می‌توانید در کنار رسیدگی به امور سئو وبسایت خود، از تبلیغات گوگل ادز به‌عنوان مکملی اثربخش، برای سرعت بخشیدن به فروش بالاتر و جذب مخاطب بیشتر استفاده کنید.

امکان ارزیابی اصولی عملکرد و نتایج کمپین‌های تبلیغاتی

شما از طریق تبلیغ مارکتینگ خود با گوگل ادز میتوانید بفهمید که؛ چه کسانی روی تبلیغ شما کلیک کرده‌اند، کدام کلمه کلیدی بیشترین تأثیر را در ترغیب مشتری داشته‌است، چه تعداد مشتری و خریدار جذب شده است، جذب هر مشتری چه میزان هزینه را برایتان رقم زده و ... . بدین ترتیب؛ قادر خواهید بود تا ارزیابی درستی از کسب‌وکار خود داشته‌باشید.

مدیریت هوشمند بودجه

گوگل ادز

در گوگل ادز، کاربر قادر است تا سقف بودجه خود را از قبل تعیین نماید؛ بنابراین، این کانال تبلیغاتی، متناسب با بودجه تعیین‌شده شما عمل می‌کند. بدین صورت از اتلاف هزینه‌ها جلوگیری کرده و به‌راحتی می‌توانید میزان بودجه خود را کنترل و برنامه ریزی کنید.

استفاده از سرویس تبلیغات گوگل ادز در ایران با چه مشکلاتی همراه است؟

در سال‌های اخیر، به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم علیه ایران، استفاده از سیستم‌های پرداخت ارزی با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌است. گوگل ادز نیز به‌عنوان سیستمی که پرداخت در آن از طریق مستر یا ویزا کارت ممکن است، از این قاعده مستثنی نیست! در واقع، فعالیت در گوگل ادز مستلزم داشتن حسابی در خارج از ایران است. از این‌رو، با توجه به این محدودیت‌ها و مشکلات، شرکت‌های متعددی در داخل ایران وجود دارند که می‌توانند امور مربوط به تبلیغات، مارکتینگ و کسب‌وکار شما را مدیریت کنند.

از سوی دیگر، تبلیغات در گوگل ادورز، زمانی مؤثر و مقرون به صرفه خواهد بود که بتوانید از طریق شناخت قواعد این سرویس تبلیغاتی و اتخاذ راهکارهای درست و اصولی، مشتریان بالقوه را جذب کرده و ترغیب به خرید نمائید، بنابراین، بدون تخصص و آگاهی لازم در این زمینه، محکوم به شکست خواهید بود. بیزیرنت یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه طراحی و توسعه سایت است که می‌تواند؛ به‌عنوان یک مشاور تبلیغاتی ادوردز متخصص، با اتکا به کارشناسان حرفه‌ای خود، شما را تا رسیدن به فروش بیشتر و سایر اهداف تبلیغاتی کسب‌وکارتان همراهی و یاری کند.

جمع بندی

تبلیغات گوگل ادز، یکی از  مؤثرترین و مناسب‌ترین روش‌های تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که از طریق؛ افزایش فروش و درآمد، شناخت و معرفی بهتر برند، حفظ مشتری و افزایش وفاداری او و ... می‌تواند تحولی عظیم و چشم‌گیر در دنیای  فروش و کسب‌وکار شما ایجاد کند. بدین منظور؛ برای رسیدن به بهترین نتایج، پیشنهاد می‌کنیم، قبل از راه‌اندازی هر نوع کمپین تبلیغاتی، از مشاوره‌های تخصصی تیم بیزیرنت استفاده کنید.  

معرفی سیستم تبلیغات گوگل ادز

مطالب مرتبط

اشتراک گذاری مطالب با:

با به اشتراک گذاشتن نظرت به تولید محتوای تیم ما خیلی کمک میکنی:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید