لوگوی هدر بیزیرنت (1)

ابزارهای مارکتینگ را بشناسید

اشتراک گذاری مطالب با:

فهرست مطالب

ابزارهای مارکتینگ را بشناسید!

سایت گردانی و فروش در دنیای دیجیتال نیز مانند روش‌های سنتی، ترفندها و چالش‌های خاص خود را دارد، بنابراین برای اینکه در این عرصه دیده شوید، نیاز به ابزارهای مارکتینگ دارید. در واقع به کمک این ابزارها شما می‌توانید رفتار مخاطب را لحظه‌به‌لحظه سنجیده و بر اساس آن، مناسب‌ترین شیوه‌های تبلیغ را پیاده کنید. بدین منظور ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی برترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی، به شما کمک کنیم تا تحلیل آگاهانه‌ و علمی‌تری از رفتار مشتری داشته‌باشید‌ تا بتوانید به فروش بیشتر رسیده و از سایر رقبا پیشی بگیرید.

ابزارهای سئو

سئو

Seo  یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها جهت طراحی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی است. هدف از اینکار، افزایش رتبه سایت  و در نتیجه افزایش بازدید کاربران است. تکنیک‌ها و ابزارهای زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارند که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

• ابزار Woopra

اگر می‌خواهید از محل زندگی و وضعیت فعلی بازدید کنندگان و مکان‌هایی که در سایت شما از آن دیدن کرده‌اند مطلع شوید، بهترین کار، استفاده از ابزار تحلیل هوشمند ووپرا است. این پلتفرم رایگان(برخی امکانات آن پولی است) که تأکیدش به‌جای آنالیز بازدیدها بر عملکرد مشتری است، امکان گفت‌و‌گو و چت آنلاین را جهت تعامل بیشتر با مخاطبان فراهم می‌کند. از جمله مزایای مهم این ابزار به‌روزرسانی آسان و سریع آن است.

• ابزار Google Analytics

این ابزار بسیار معروف و کارآمد گوگل، بهترین انتخاب جهت آنالیز و بررسی فعالیت‌های کاربران و میزان بازدید آن‌ها از یک وبسایت است. این ابزار اطلاعات گوناگونی درباره کاربران و نحوه ورود آن‌ها به سایت را ارائه می‌دهد. Google Analytics کاملا رایگان بوده و می‌تواند نقش پر رنگی در بهبود سئو سایت، افزایش فروش محصولات و خدمات شما داشته‌باشد.

• ابزار Google Data Studio

این ابزار رایگان و مفید که برای آنالیز داده‌ها و گزارش‌دهی استفاده می‌شود، می‌تواند گزارشی تصویری از داده‌های مربوط به کاربران را در اختیار شما قرار دهد.

ابزارهای تبلیغاتی

تبلیغات

ابزارهای تبلیغاتی وبسایت، بسیار متنوع و متعدد هستند که ما در زیر معروف‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

• ابزار Google ads

گوگل ادز یکی از معروف‌ترین نرم افزارهای تبلیغات کلیکی است که تنها به‌ازای هر یک کلیک، از تبلیغ کننده پول دریافت می‌کند. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را روی پلتفرم‌هایی مانند؛ یوتیوب، گوگل پلی، موتور جستجوی گوگل و ... به نمایش در بیاورید.

• ابزار WordStream

 این ابزار تبلیغاتی نیز می‌تواند به شکلی حرفه‌ای همه چیز را تجزیه و تحلیل کرده و به صورت نموداری بیان کند. همچنین این نرم افزار قادر است کمپین‌های PPC شما را به بهترین نحو مدیریت نماید.

• ابزار BidCops

این ابزار قدرتمند و رایگان، داده‌های گوگل ادز را در گزارشی جامع و کامل ارائه می‌کند. در گزارش BidCopsمی‌توانید بهترین کلمات کلیدی با بالاترین نرخ ترافیک را بیابید.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی در دیجیتال مارکتینگ، کمک می‌کند تا از طریق فرستادن ایمیل‌های هدفمند، با کاربران و مشتریان خود تعامل داشته‌باشید. این ایمیل‌ها می‌توانند حاوی تبلیغات برند شما، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و ... باشد. بدین ترتیب جهت بهبود ارتباط خود با مشتری و موفیقت در این روش از بازاریابی اینترنتی، می‌توانید از ابزارهای زیر بهره ببرید.

• ابزار Mailchimp

این ابزار معروف و محبوب، امکان فرستادن ایمیل‌های هدف‌دارتر را از طریق تحلیل رفتار مخاطبان فراهم می‌کند. به کمک این ابزار می‌توانید تست‌های A/B و CRM را نیز انجام دهید.

• ابزار Benchmark Email

این ابزار، یک سرویس ارسال ایمیل گروهی عالی است که نسخه رایگان آن اجازه ارسال ایمیل به ۲۰۰۰ کاربر را فراهم می‌کند.

• ابزار میل چی

این ابزار ایرانی، همچون همتایان خارجی خود قادر است سرویس‌های جامع و یکپارچه ایمیلی را عرضه کند. از طریق رابط کاربری ساده این پلتفرم می‌توانید ایمیل‌هایی جذاب و متنوع ایجاد کرده و برای مشترکین خود ارسال کنید.

ابزارهای بازاریابی محتوا

محتوا

در مارکتینگ، برای داشتن محتواهای جذاب، آموزنده و یا سرگرم کننده و به‌منظور مدیریت حرفه‌ای‌تر محتوا می‌توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید.

• ابزار Contentools

برای نوشتن، انتشار و تجزیه و تحلیل محتوا به‌منظور فعالیت‌های بازاریابی می‌توانید از ابزار قدرتمند Contentools  استفاده کنید.

• ابزارTrello

به‌واسطه این برنامه بسیار مفید و جامع می‌توانید محتواهای مورد نظر را بین اعضای تیم محتوا توزیع کرده و وظایف آن‌ها را به‌شکلی حرفه‌ای یادآوری کنید.

• ابزار wordpress

این ابزار مدیریت محتوای متن باز، از طریق کدنویسی‌های پیش فرض خود، امکان ایجاد وبسایت آماده را برای افراد فراهم می‌کند.

ابزارهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه اجتماعی

از آنجائیکه شبکه‌های اجتماعی مانند: پینترست، فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام و ... بیش از پیش مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند، می‌توان از این فرصت، جهت بازاریابی و مارکتینگ حرفه‌ای یک کسب‌وکار استفاده کرد، بنابراین ابزارهای زیر می‌توانند به‌منظور افزایش فروش و جذب مخاطب بیشتر به کمک شما بیایند.

• ابزار Buffer

زمان انتشار پست و مطلب در شبکه‌های اجتماعی قواعد خاص خود را دارد که از طریق این ابزار به‌راحتی می‌توانید آن را مدیریت کنید.

• بزار Tweetdeck

این نرم افزار نیز علاوه بر امکان زمان بندی انتشار پست، قادر است هشتک‌های ترندشده را نیز ردیابی کند.

• ابزار Audiense

اگر قصد شناسایی مشتریان بالقوه و تقسیم بندی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص توییتر را دارید، حتما از این ابزار استفاده کنید.

ابزارهای گرافیکی

طراحی گرافیکی

محتواهای گرافیکی و بصری نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب و ترغیب او به دنبال کردن کسب‌وکار شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارند. اگر شما مهارت‌های گرافیکی ندارید می‌توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید.

• ابزار Canva

این ابزار هوشمند و رایگان قادر است تا به شکلی ساده و در کمترین زمان گرافیک‌های حرفه‌ای جذاب مانند؛ گیف و... ایجاد نماید.

• ابزار Stencil

 اگر تسلطی به طراحی و کارهای گرافیکی ندارید این ابزار می‌تواند به یاری شما بیاید، بنابراین می‌توانید تصاویر و کارهای بصری تبلیغات خود را به کمک این ابزار ایجاد و به اشتراک بگذارید.

• ابزار piktochart

این پلتفرم دارای ۶۰۰ قالب اینفوگرافیک آماده و جذاب است که کار طراحی را برای شما بسیار آسان و دلچسب می‌کند.

جمع بندی

همانطور که پیشرفت تکنولوژی روی روش‌های بازاریابی، تأثیری شگرف گذاشته‌است، ابزارهای آن را نیز تغییر داده و به‌روز کرده‌است، به‌طوریکه در دنیای دیجیتالی امروز دیگر نمی‌توان تنها با تکیه بر تجربه و مهارت‌های گذشته امیدی به پیشرفت و پیروزی داشت، باتوجه به این امر مهم، ما در این مقاله برترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کردیم.

ابزارهای مارکتینگ را بشناسید

مطالب مرتبط

اشتراک گذاری مطالب با:

با به اشتراک گذاشتن نظرت به تولید محتوای تیم ما خیلی کمک میکنی:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید