لوگوی هدر بیزیرنت (1)

سئو چیست ؟

اشتراک گذاری مطالب با:

فهرست مطالب

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که مجموعه ای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک است. از آنجایی که جستجوی ارگانیک برجسته ترین راه برای افراد برای کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است، یک استراتژی سئو خوب برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما ضروری است.

سئو

چرا سئو مهم است؟

برای درک ارزش سئو، اجازه دهید تعریف خود را به سه بخش تقسیم کنیم :

اهمیت سئو

نتایج جستجوی ارگانیک

  • لیست های بدون پرداخت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) که موتور جستجو تعیین کرده است بیشترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد. تبلیغات (در این زمینه، تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک ) بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهند. نتایج جستجوی ارگانیک با این تبلیغات متمایز است زیرا آنها بر اساس الگوریتم های رتبه بندی ارگانیک موتور جستجو قرار می گیرند تا پیشنهادات تبلیغ کننده. شما نمی توانید برای رتبه بندی صفحه خود در نتایج جستجوی ارگانیک هزینه ای بپردازید.

کیفیت ترافیک ارگانیک

کاربر و درخواست جستجوی او چقدر با محتوایی که در وب سایت شما وجود دارد مرتبط است. شما می توانید همه بازدیدکنندگان جهان را جذب کنید، اما اگر آنها به سایت شما می آیند زیرا گوگل به آنها می گوید که شما منبعی برای رایانه های اپل هستید، در حالی که واقعاً شما یک کشاورز سیب فروش هستید، آن بازدیدکنندگان احتمالاً سایت شما را بدون آن ترک می کنند. تکمیل هر گونه تبدیل ترافیک با کیفیت بالا فقط شامل بازدیدکنندگانی می شود که واقعاً به محصولات، اطلاعات یا سایر منابعی که سایت شما ارائه می دهد علاقه مند هستند. سئوی با کیفیت بالا بر تلاش موتور جستجو برای تطبیق هدف جستجوی کاربر با صفحات وب لیست شده در SERP سرمایه گذاری می کند.

مقدار ترافیک ارگانیک

تعداد کاربرانی که از طریق نتایج جستجوی ارگانیک به سایت شما می رسند. کاربران به احتمال زیاد روی نتایج جستجویی که در نزدیکی بالای SERP ظاهر می شوند کلیک می کنند، به همین دلیل مهم است که از استراتژی SEO خود برای رتبه بندی صفحات مرتبط تا آنجا که می توانید استفاده کنید. هر چه بازدیدکنندگان باکیفیت بیشتری را به سایت خود جذب کنید، احتمال افزایش تبدیل های ارزشمند بیشتر خواهد بود.

مقدار ترافیک ارگانیک

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از خزنده‌هایی که گاهی ربات یا عنکبوت نیز نامیده می‌شوند، برای جمع‌آوری اطلاعات درباره تمام محتوایی که می‌توانند در اینترنت پیدا کنند، استفاده می‌کنند. خزنده از یک صفحه وب شناخته شده شروع می شود و پیوندهای داخلی به صفحات آن سایت و همچنین پیوندهای خارجی به صفحات سایر سایت ها را دنبال می کند. محتوای موجود در آن صفحات، به‌علاوه زمینه پیوندهایی که دنبال می‌کند، به خزنده کمک می‌کند تا بفهمد هر صفحه درباره چیست و چگونه از نظر معنایی به تمام صفحات دیگر در پایگاه داده عظیم موتور جستجو، به نام فهرست، متصل است.

هنگامی که کاربر یک پرس و جو را در کادر جستجو تایپ می کند یا بیان می کند، موتور جستجو از الگوریتم های پیچیده استفاده می کند تا آنچه را که معتقد است دقیق ترین و مفیدترین لیست نتایج برای آن پرس و جو است، بیرون بیاورد. این نتایج ارگانیک می‌تواند شامل صفحات وب پر از متن، مقاله‌های خبری، تصاویر، ویدیوها، فهرست‌های کسب‌وکار محلی و دیگر انواع محتوای خاص باشد.

عوامل زیادی در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود دارد و این عوامل همیشه در حال تغییر هستند تا با تغییر رفتار کاربر و پیشرفت‌های یادگیری ماشین همگام شوند. 

عملکرد سئو

سئو چیست ؟

مطالب مرتبط

اشتراک گذاری مطالب با:

با به اشتراک گذاشتن نظرت به تولید محتوای تیم ما خیلی کمک میکنی:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید